Företagskunder

Jag är en företagskund.

Som företag kan du handla av oss genom att uppge ditt momsregistreringsnummer. Det är viktigt för företag att momsregistreringsnumret är registrerat inom EU för att kunna utfärda en skattefri faktura. Observera att vårt företags huvudkontor ligger i Österrike och att skatter inte dras av för österrikiska företagskunder eftersom detta inte är en leverans inom EU.

Vårt system kontrollerar momsregistreringsnummer enligt EU:s riktlinjer. Annars är det möjligt att ange skattenumret utan att dra av skatter.

Beställ som företagskund

Information kring hur du gör en beställning

Du kan handla direkt i vår webbutik eller via vårt kontaktformulär .
För korrekt fakturering och korrekt orderhantering, vänligen meddela oss

  • Företagets namn
  • Momsregistreringsnummer
  • Fakturerings- och leveransadress
  • E-postadress för orderbekräftelse
  • E-postadress för fakturor och krediter
  • Telefonnumret, för eventuella frågor om leverans
  • Ordernummer som ska anges på fakturan

Om du beställer via kontaktformuläret och vår kundtjänst redan har lämnat ett erbjudande ber vi dig att ange detta.

Våra allmänna villkor gäller uteslutande för alla avtalsförhållanden vid tidpunkten för beställningen.

Jag behöver ett erbjudande.

Behöver du ett erbjudande ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

För att vi ska kunna ge dig ett erbjudande så snabbt som möjligt behöver vi ovanstående information.

Observera att ett undertecknat erbjudande från oss är en prislista. Företagskunder får inga egna prislistor.

Får jag bättre priser som återförsäljare?

Vårt utbud kan bara vara så stort eftersom vi köper från en mängd olika märken. Så vi är själva återförsäljare. Vi kan därför inte erbjuda en separat prislista för intresserade återförsäljare.

Hur får jag min faktura?

Betala med faktura

Som företag är det möjligt för dig att använda betalningsmetoden "Buy Now, Pay Later" via vår betalningspartner Billie.

Hur fungerar denna betalningsmetod?
När du har skickat beställningen kommer du att få en betalningsbegäran från Billie. Betalningsfristen bestäms av betalningspartnern och kan inte påverkas av oss. Du kan hitta all information om dina betalningar i ditt köparkonto.

Jag skulle vilja förlänga betalningsperioden.
Vänligen kontakta Billie direkt via köparportalen. Tidsfristen kan inte förlängas av oss. Vi är inte heller ansvariga för eventuella betalningspåminnelser.

Betalningsstatus för fakturorna
Din ekonomiavdelning kan också se fakturorna via köparkontot. Tyvärr kan vår kundtjänst inte ge dig någon information om detta på grund av dataskyddsskäl.

Om du har beställt och behöver ett kvitto för bokföring direkt efter beställning kan vår kundtjänst erbjuda en proformafaktura. Du kan kontakta oss här.

Fakturan genereras normalt när vi skickar din order. Du kan få detta skickat till dig via e-post på ett miljövänligt sätt eller inkluderat i paketet.

Om du inte hittar fakturan kan du ladda ner en kopia av fakturan på ditt kundkonto.

Hur kan jag ändra min faktura?

Hur kan jag ändra min faktura?

Ändringar av fakturan kan göras av kundtjänst. Du kan kontakta oss här. Vänligen meddela oss det berörda fakturanumret och vilka uppgifter som behöver ändras.